torsdag 17 januari 2013

Trädgården - din bäste vän.

När vi blev med trädgård för första gången för ett antal år sen nu. Var jag mycket bestämt med att vi skulle anlägga en så lättskött och enkel trädgård som möjligt och Mr D instämde. Mest gräsmatta, kanske några äppelträd, absolut ingen rabatt, Mr D ville komma fram med gräsklipparen överallt. Men ack så fel jag fick.


Även den här gången byggde vi ett nytt hus på en helt orörd tomt och här var inte förutsättningarna så goda. Torrt och stenigt, så kan man beskriva det, så jag fick lära mig den hårda vägen.



När vi flyttat in, sått gräsmattan, planterat det där äppelträdet, hamnade jag i en situation i livet, där jag helt plötsligt fick mer tid över för mig själv. Då blev min trädgård min bästa vän för en tid. Idag älskar jag att påta i rabatterna, se hur det växer och komma på vackra och bra lösningar för mina rabatter.







Bilder: SkärgårdsVillan

Vi står inför ett väldigt stort och långsiktigt trädgårdsprojekt i och med att vi valt att införskaffa en så pass stor tomt den här gången. Förutsättningarna är dock fantastiska då marken tidigare används för odling av en trädgårdsmästare. Men i dagsläget stoltserar endast en stor och klättervänlig Ek, till barnens förtjusning.  Jag ser verkligen fram emot att få börja planera tomtens utformning och allt därtill.                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar