torsdag 31 januari 2013

Så kan det gå.

Idag har jag beställt tapeter till alla fyra sovrummen och det blev inte riktigt som jag trodde. När jag väl anlänt till färghandeln började jag göra min beställning enligt en ganska genomtänkt plan. Egentligen var det bara vårt sovrum som inte var spikat men jag trodde jag visste hur det skulle sluta.

Väl hemma igen kan jag berätta att det bara blev en av tapeterna som jag bestämt innan, som blev beställd. Till de andra rummen blev det helt andra, nyinkomna, fina tapeter. Jag måste erkänna att jag har tittat så mycket på tapeter att jag hunnit tröttna innan jag ens köpt dom. Så jag var inte svårövertalad när den mycket duktiga tjejen i butiken började presentera, för mig, helt nya fantastiska tapeter.




Så här blir det, Sandberg Metropolis och Sandberg Edward kommer lille V få i sitt fina pojkrum och jag måste tillägga att tapeterna ser mycket finare ut i verkligheten så jag återkommer med bilder när dom är på plats.

Självklart måste lilla A få den fina världskartan från Mr Perswall, Whole wide world. Har beundrat den ett tag på avstånd och tycker den är så fin. Ett annat önskemål från A är bokstäver och ord på väggarna och därför kommer Caselio Miss, få pryda en vägg. 



Även i J´s tjejrum blev det en ändring. Midbec Mankai, i svartvitt får det bli istället för mimou, som vi först tänkte ha i hennes rum. En mjuk, lite japan inspirerad tapet som blir väldigt fin på plats tror jag.  



Sist men inte minst har jag beställt Midbec, Silence sil, som vi ska ha i vårt sovrum och jag föll pladask för den här fantastiska tapet med körsbärsblommor. Den finns i flera färger, den vi valt heter Poppy Blossom, och som sagt, jag återkommer med bilder när den är uppsatt. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar